22
Iul
10

E greu sa fii mama!

Eu mi-am analizat mama, de-a lungul a 37 de ani de viata, pana ce m-am plictisit si am devenit si eu mama. Si pentru ca mi-a placut am mai facut-o odata. Acum imi analizez copii, ii compar cu ceilalti, ma analizez pe mine in postura de mama si ma compar incontinuu cu alte mame. Asta poate fi un semn sigur ca sunt relaxata. Se poate.

Am avut de curand o zi mai neasteptata. O zi in care a fost inmormantat un copil din vecini, un prieten al fiului meu. E ingrozitor sa iti ingropi copilul, e ingrozitor ca acesta sa nu fi trait deajuns sa isi vada visurile implinite. Ale lui si ale mamei lui. Nu credeam vreodata ca ceva poate sa oblige o mama sa aleaga intre copiii ei. Si totusi moartea poate. Am vazut o mama distrusa aplecata peste sicriul fiului considerat sanatos, viitorul sprijin la batranete, urland catre Dumnezeu:

– De ce pe asta Doamne? De ce?

Pe aceasta mama aplecata peste sicriul fiului ei, nu reuseau nici familia si nici groparii sa o desparta de fiul ei. Se uita cu dragoste la micul corp desfigurat si albastru inundat de soarele necrutator.

De ce ingaduie Dumnezeu sa moara copiii?

Pe de alta parte insa, in aceeasi zi era ingropata o mare vedeta, o mama ce s-a sinucis, o mama care nu a vrut sa isi creasca copilul. O mama ce si-a condamnat copilul la o viata fara dragostea ei, fara ajutorul ei.

Sa fie aceste doua stari marginile intre care se scurg vietile noastre ca mame?

Am considerat puterile unei mame mai mari decat supranaturale, dar iata ca am gasit doua limite, doua ingradiri care pot fi mai puternice decat dragostea unei mame: moartea unui copil (lucru pe care pot sa il accept) si prea marea dragoste de sine, incapacitatea de a te sacrifica pentru copilul tau ( lucru pe care nu pot sa il accept).

De fapt a fi mama e o proprietate naturala cu care te nasti sau nu. Nu poate fi invatat, poate fi doar perfectionat.


0 Responses to “E greu sa fii mama!”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

