17
Noi
10

Ne naştem imaturi, nepregătiţi

Când se naşte un pui de căprioară (doar pentru Ana, pui de caprioara se va citi pui de diavol tasmanian) e apt pentru viaţă, într-o clipită.
Noi, nu.
Noi ne naştem şi depindem de alţii, să ajungem la maturitate.
Se spune ca este nevoie de un sat întreg pentru a creşte un copil.
Ajungem maturi şi realizăm cu uimire că suntem nepregătiţi pentru viaţă.
Am 38 de ani şi simt că abia acum sunt pregatită pentru liceu, capabilă să savurez pauzele şi prietenii, pentru facultate.
Eşti apt pentru viaţă când poţi să iţi câştigi pâinea? Imi castig painea, dar nu sunt gata sa dau piept cu viata!
Ce inseamna sa fii matur? Ce inseamna maturizare? Am totu’ varza in cap. Mama vrea sa fiu mereu copil, dar sa gandesc ca un om mare.
Ce înseamnă să fii matur? Cica….
1. Asumarea responsabilitatilor
Un om matur va accepta ca este singurul responsabil pentru propria viata si decide sa faca ce e necesar ca sa traiasca asa cum a decis.
Hhhhhmmmm, sincer, nu am văzut încă aşa ceva, mai caut.
2. Un scop inalt
Un om matur are unul sau mai multe scopuri inalte pentru care traieste. Ceva care sa transceanda peste problemele marunte ale zilei de azi sau de maine.
Asta cum a mai cazut in context? Ce legatura are cu subiectul, de ce e legata de maturitate? Oricum “scop inalt” nu e chiar o alegere fericita. Hitler chiar si-a atins un scop inalt.
De-a lungul maturitatii mele am observat ca aceste teluri se tocesc incet, incet, pana ajung sa fie simple probleme zilnice. Telul vietii mele la 14 ani era sa deschid un azil de pisici si caini, astfel ca pe strada sa nu mai sufere nimeni. O Doamne, cu greu dar am reusit, am o pisica, nu ii vagaboanda, e de le Real.Am salvat-o de la Real!

3. Relatii sanatoase
Hahahahahahahahahahaha!
foarte adevarat, dar ce legatura are cu maturitatea ? Chiar e o caracteristica a maturitatii?

4. Sa fii calm in mijlocul furtunii
Asta da ii important, dar risti sa creada lumea ca de fapt nu ai inteles nimic.
5. Exprima-ti si controleaza-ti emotiile
Un om matur stie sa nu ia nimic in mod personal si, in acelasi timp, el recunoaste si stie sa vorbeasca despre emotiile pe care le simte, ca un lucru normal al vietii sale. Este primul pas spre maturitatea emotionala.
Daca nu iei nimic personal, inseamna, dupa parerea mea, ca esti acea stanca neagra de langa un vechi castel.
Un om matur, dupa parerea mea, nu inseamna decat un om care are o stabilitate emotionala bine definita, are un stil de viata echilibrat sau cel putin organizat; nu face excese sau atunci cand le face isi revine rapid; si-a definit prioritatile, limitele, isi cunoaste suficient de bine propria persoana astfel incat sa fie “stabil” in ciuda “alunecarilor”; si-a dezvoltat moduri de a ataca o situatie noua intr-o maniera care ii face pe ceilalti sa spuna: “e foarte stapan pe sine, echilibrat”. Oricum in ochii oamenilor da impresia unei persoane echilibrate si mature prin comportamentul lipsit de excese. Are mai putine “caderi”, isi revine repede din ele, isi construieste un drum in viata cu rabdare, nu neaparat conservativ, dar intotdeauna legat de o analiza a situatiei. Probabil pentru ca interior si-a rezolvat in mare parte conflictele. S-a calmat, a inteles, a facut curatenie si a integrat in experienta de viata esecurile si succesele trecute. Apropos, nu cred ca exista un astfel de om.

Bun, ok, sunt matura, dar sunt total nepregatita si nu voi fi nici macar in cel din urma ceas, fata in fata cu moartea. Recunosc am fost total nepregatita la prima mea intanire si recunosc voi fi si la ultima!
Sunt doar nepregatita pentru viata!


2 Responses to “Ne naştem imaturi, nepregătiţi”


  1. 1 AdiO
    Noiembrie 17, 2010 la 3:47 pm

    sa maturam impreuna, pana la moarte🙂 care va sa zica!


Lasă un răspuns

