03
Dec
10

Munca şi protecţia muncii în România

Am fost la un seminar, pe bani europeni, cu înalţi oaspeţi şi şomeri de un veac, zgribuliţi şi înfometaţi.

Normal că s-a vorbit, iar eu m-am obişnuit să nu mai aud vorbele goale înşirate în propoziţii şi fraze, menite să umple minutele până la pauza de cafea.

Apoi, deodată aud :

– Românii s-au obişnuit să muncească mult şi prost!

Am rămas blocată.

Am analizat fraza.

Greşit doamnă!

Să muncesti mult, este o opţiune personală, o alegere pe care o facem punând în balanţă beneficiile ce le vom primi.

Să munceşti prost, nu este o opţiune personală, nu te obişnuieşti cu asta. Eşti nevoit să o faci, dacă nu eşti plătit corespunzător, daca nu ai pregătirea sau uneltele necesare.

Mă scot din sărite generalizarile astea şi problema cea mare este că sunt false ca premisă şi îţi rămân în cap.

Nu toţi românii muncesc, nu toţi românii muncesc mult, nu toţi românii muncesc prost şi nu stiu cine dă dreptul cuiva să spună aşa o aberaţie.

Da, ne-am obişnuit ca într-o situaţie de comparaţie cu alte popoare, noi să ne umilim, să ne plecăm capul. Intrebarea mea este: câştigăm destul, dacă ne umilim astfel? Merită?

Ştiţi ce am primit ca am participat? O PLASĂ ŞI UN TRICOU!!!!!!!!!!!!

Ok, acum hai sa vorbim despre muncă dar hai să şi glumim.

Este corect să spui protecţia muncii?

De exemplu: am fost la un curs de protecţia muncii.

De ce să o protejăm?

De cine protejăm noi munca? De noi?

O protejăm în ce sens?

Atunci hai să dăm un ordin ca, aidoma protecţiei copilului sau a animalelor, să protejăm munca!

1. Munca va avea dreptul să fie protejată împotriva:

• oricăror forme de violenţă, abuz, rele tratamente sau neglijenţă

• transferului ilicit în străinătate şi a nereturnării

• exploatării economice

• exploatării sexuale şi a violenţei sexuale

• răpirii şi traficării în orice scop şi sub orice formă

• pedepselor fizice sau altor tratamente umilitoare ori degradante

2. Orice formă de muncă are dreptul la respect.

3. Expoziţiile, spectacolele, filmele care folosesc munca trebuie să îi respecte demnitatea şi să nu comporte violenţă.

4. Nimeni nu are voie sa abandoneze munca.

5. Protecţia şi salvarea muncii trebuie reprezentate la nivelul organizaţiilor guvernamentale.

6. Educaţia şi instruirea publică încă din copilărie trebuie să conducă omul la observarea, întelegerea şi respectarea muncii.

Ar fi multe de zis, despre cum ar trebui să protejăm munca, sau era vorba despre cum trebuie să fim noi protejaţi când muncim?


0 Responses to “Munca şi protecţia muncii în România”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

